Quantcast
Browsing all 15 articles
Browse latest View live

Jessica Lindeberg! Textildesignern!

För några veckor sedan så fick jag en förtjusande bricka av min vän Jessica Lindeberg, som hon designat! Jag älskar den! Hon är textildesigner och det är så häftigt att jag känner igen hennes stil och...

Familjedag i Gustavsberg.

I går var hela familjen, sex personer på familjeutflykt. Den äldsta ville först inte följa med, men jag tvingade eftersom det var för hennes skull, på ett vis, vi gjorde utflykten. Det är bara att...

Ny själ och yta.

I söndags trillade poletten ned för mina barn, på olika vis. Då fyraåringen vaknade så berättade han stolt att han hade lärt sig att knyta själv! Innan han har han snurrat och tvinnat och fixat och...

Hjälp! Egypten!

Vi var förra veckan och gjorde nya pass, eftersom vi inte hittade de andra som barnen använde för tre år sedan. Vi hade fått tips om att åka ut till Flemingsberg, men där var fullsmackat med folk och...

Clik here to view.

Never trust a smiling hippie.

Jag hade en sådan där drömhelg, där jag hann med allt, jobb, fest och familj, och allt var trevligt. Det mest överraskande var nog i lördags då jag var statist. Jag blev förvånad själv! Min fantastiska...

Lampdesign.

My Favourite things. Min favoritlampa!! Chen-Karlsson. I dag har den besök av balettdansare och E.T, Magiskt.Jag har upptäckt att jag själv är ganska bra på att tillverka lampor. Inte så ultimata som...

Clik here to view.

Varför Skåne då Norrtälje finns?

Jag och mannen är sjukt nöjda med i att vi sket i Skånesemestern, sörjer inte en sekund.  Tre dygn har vi istället varit på Norrtäljesemester, och kommande bilder visar en del av sanningen. Inte den...

Strängnäs, typ.

I lördags var familjen på en trevlig utflykt, igen. Till Strängnäs, eller nåt. Det som var så trevligt är att vi har lärt oss att inte sova över hos folk, då det bara innebär stress. Tonåringen...

Hej då, hej.

Som på alla mina semestrar, scoutläger och sånt så har jag haft det där som kvinnor kan få en gång i månaden (förlåt alla känsliga). Nästa resa ska jag planera bättre! Men värre var att jag började att...

Åka båt.

Nyligen var jag, tillsammans med åttaåringen (på tu man hand!) och besökte min brorsa ute i skogen. Vi åkte båt ut till ett hemligt ställe för att bada. Tyvärr blev åttaåringen, som annars Älskar att...

I like Egypt.

Nu är vi hemma från en resa som vi trodde skulle bli skit, men som blev fantastik. Det skulle vara för varmt, farligt, jobbiga egyptier, hajar osv. Själva resan var ok, och vi hade I paden med oss....

Snorkling.

Eftersom utflykterna till pyramiderna och de andra sevärdheterna var avstängda pga oroligheter, så åkte vi på snorkelutflykter istället. Och det var riktiga sevärdheter! I den lilla bussen till båten...

Öken.

Först trodde jag att snorkling var det coolaste, att upptäcka den magiska undervattensvärlden. Men sen åkte jag ut i öken, och det var ännu coolare. Jag har varit i Sahara tidigare och kollat in Star...

Bling-Bling.

Det är skönt med lov eftersom man kan komma ikapp med saker i hemmet, om man inte är ute och reser hela tiden, eller har middag med vänner och grannar hela tiden, som de på facebook har, hela tiden. Vi...

Heter hen kompis?

Nu är det inte mycket kvar på semestern, och jag försöker att hinna med allt som jag tänkte hinna med. Vad konstigt liv egentligen. Sen jobbar de flesta för att se fram emot nästa semester. Nu då...